sommar 09

Ja, sommaren 09 har verkligen varit one of a kind. Har varit på massa roliga ställen i sommar, en vecka i Stockholm, en vecka på Gotland.. ehm... och en vecka hos bästis i Åre! Och såklart sommarens höjdpunk - yran! Denna sommar har varit fullspäckad med roliga saker och jag bara hoppas att nästa sommar kan bli lika rolig! Kan ju iaf säga, jag hade iallafall tur med vädret. För när jag jobbade i sommar så var det fint väder i Hammarstrand, när jag var i Stockholm och på Gotland var det fint väder, så kommer jag hem och det är helt okej väder för att sedan komma till Duved där vi hade underbart väder dom två-tre första dagarna. Dom här sista dagarna på sommarlovet inbringar också en massa fint väder. Dock har jag inte varit ute och njutit av det då jag har tagit mina två första riktiga sovmornar på hela sommaren, har sovit till två varje dag. Mycket skönt efter hektiska veckor! Som sagt, sommaren 09 har gett mig många fina (och kanske några mindre fina) minnen. Jag ska alltid minnas den här sommaren som något speciellt, som början på något som ska fortsätta i massa roligheter!

Som alla kanske inte vet har jag fått lägenhet i stan också! YEY! Efter ett år (förutom två månader sammanlagt) av pendling mellan Hammarstrand och Östersund är det eviga bussåkandet äntligen slut. 100 mil i veckan minskas till 20 mil i veckan då jag åker hem på fredan och hem på söndan. Ska bli otroligt så spännande att få börja flytta in grejor nästa lördag. Har ju inte sett lägenheten själv då vi var tvungen att tacka ja efter att min syster kollat på den och tyckte den var okej, jag var ju i Stockholm då och hade ju som ingen möjlighet att kolla på den direkt. Och efter det har det inte heller funnits möjlighet att titta på den. Så ja, jag flyttar in i en lägenhet jag inte ens har sett. Men det blir nog bra! Jag litar på mamma och syster.

OCH idag, som alla kanske inte vet, så börjar (säger man börjar??) surströmmingssäsongen och det firar jag, mamma och mormor med surströmming hemma hos mormor. MUMS säger jag bara!

Aja
PUSS

Kommentarer
Postat av: unni

wääh,pruttlukt!

2009-08-22 @ 23:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0