Rut mfl

jahapp, första skoldagen avklarad. Helt okej, faktiskt! Jätteroligt att träffa alla i klassen igen. Så, vi hade samling 08.30 och redan 10.00 skulle vi börja gå efter schemat. Så när vi kommer in i textilsalen så sitter 3:orna där och två stycken ansvariga från Rut Mfl väntar på att alla ska komma. När alla var samlade så berättade dom lite om Ruts uppkomst och sånt, intressant! Fick en varsin påse från Rut mfl med ett rosa armébälte, en tygväska och en broschyr. Sedan, the big thing, dom har gett oss tvåor och treor maaassoooor av kläder som är reklamerade pga trasig dragkedja, fläckar, revor, maskor osv. Dom ska vi få ta, eller vi fick sex plagg utdelade till oss och av det ska vi skapa tre helt nya plagg/accessoar, väska, you name it. Ett valfritt får vi behålla själv och två ska säljas i butiken. Hur coolt är inte det? Om ca fyra veckor, håll koll på ett vintage-ställ inne på Rut Mfl i Östersund, för då hänger våra kläder där till salu. PLUS att vi får jobba där om vi vill, lite "extraknäck" så att säga, som levade skyltdockor, sy i butiken mm. Spännande! Har redan tre idéer som jag ska sätta igång med i morron. Är lite pepp nu faktiskt!

Efter skolan så blev det kebab med Emma Gabrielle och Jennifer. Roligt och mysigt som vanligt. Vi gick i lite affärer och letade en sjal till mig. Hittade den ultimata på Indiska, men den får vänta ett tag.

Nu är det inte länge kvar tills jag flyttar in i lägenheten gott folk. Nackdelen är att jag inte har nån dator, men ska få en av siz och ruben, dock vet jag inte när eftersom han ska fixa&trixa lite med den och just nu jobbar han crazy tider. Så, ni förstår vad jag försöker säga va? Jag kommer inte kunna uppdatera överdrivet mycket. På helgerna kommer jag ju hem och jag är ju hos kompisar som har internet plus att det finns datorer på skolan. Men, you get the drill.





C ya
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0